Autor Wiadomość
Pemapmen76
PostWysłany: Pon 21:52, 11 Gru 2006    Temat postu:

I was shocked but it's true!http://www.natalie-portman-uncensored.info/
Johated10
PostWysłany: Pon 8:57, 27 Lis 2006    Temat postu:

wow!
http://britneyspearsstuff.org/porn_clips/35758
regards, Johated10
Abterdick
PostWysłany: Sob 7:09, 25 Lis 2006    Temat postu:

wow!
http://britneyspearsstuff.org/porn_clips/35758
regards, Abterdick
Gość
PostWysłany: Pon 22:32, 23 Paź 2006    Temat postu:

http://bestdanitykane.info/movies/35758
Jeży_k_
PostWysłany: Nie 22:41, 09 Kwi 2006    Temat postu: Polak II

Prolog- zaczyna; monolog lub dialog, określa główny temat dramatu, zarysowuje sytuację wyjściową.
Parados- pieśń towarzysząca wejściu chóru (przez cały czas trwania widowiska pozostawał na scenie i komentował zdarzenia lub doradzał bohaterom sposoby postępowania)
Epejsodion- składały się na nie sceny, w których brał udział jeden lub więcej aktorów i chór
Stasima- pieśni chóru rozdzielające kolejne epejsodia
Kommos- (czasem zajmował stasime) rodzaj dialogu między chórem a głównym aktorem
Eksodos- końcowa pieśń wykonywana przez chór przy zejściu
Agon- konkurs
Tetralogia- trzy tragedie (dramat satyrowy)
Choreg- miał dobrać chór, finansować, wyposażyć w kostiumy
Didascalos- bezpośredni instruktor chóru, autor
Koryfeusz- zarządzał układem zespołu chóralnego
Dytyramby- chór „kozłów” śpiewający na cześć Dionizosa
Ajschylos, Sofokles, Eurypides
Orchestra (plac dla chóru) ŕ Skene (budynek przylegający) ŕ Teatron (część obiektu dla widzów)
Największy rozkwit teatru za czasów Peryklesa V w.p.n.e.
1)przekształcenie się dytyramb w opowiadania o wątkach mitologicznych
2)wprowadzenie aktora prowadzącego dialog z chórem
3)przekształcenie chóru kozłów w chór osób i zredukowanie roli chóru
Prometeusz syn Japetosa i Klymena.
„Prometeusz w okowach” ; Kazimierz Wierzyński „Strofa o Prometeuszu” ; Leopold Staff „Prometeusz”


Nie ma za co Cool

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group